søndag 12. juli 2009

Bilkröll, men strandliv tross alt!

Naa sitter en ganske varm og sliten A og graater i armene til Salva. Det er veldig varmt til aa vaere saa sent, men slik er sommeren her i Spania. Det vet vi jo:)
Det er litt vanskeligere aa faa sove naar det blir saa varmt og i tillegg er det ganske fuktig luft akkurat her vi bor pga innsjöen 5 min unna....Det föles som jeg har paa meg en vaatdrakt konstant!

Helgen har vaert BRA til tross for mer bilkröll... Naa begynner vi aa bli lei gamle biler med skavanker og kraesjskader... Denne gangen var det Salvas far sin bil som nektet aa starte da vi endelig var paa vei til stranden. Den stiller i kategoerien veteranbil da den er mer enn 30 aar gammel, men god som gull mener faren. Jeg begynner aa bli av en annen oppfatning. Samme bil gjorde at vi nemlig var paa nippet til aa gaa glipp av hele Norgesferien vaar i fjor, men det er en annen historie.

Saa igaar var vi altsaa "strandet" i huset vaart og kom oss ikke av flekken. Uansett koste vi oss i hagen, vi gikk tur i landsbyen og spiste is, sov laaaang siesta og fikk kjempekoselig besök av et vennepar fra Figueres som venter sitt förste barn snart! Hun hadde verdens fineste mage og det var nesten, men bare nesten at jeg begynte aa lengte etter gravidmagen min...!
Marcus spiser den nye isfavoritten vaar som er Magnum Almond! Den er super:) Virker ikke som det er mulig aa faa tak i Magnum Double Caramel lenger? Den var en hit sommeren 2003 da jeg bodde i Stockholm... Leeeeenge siden.
Vi kom oss da til stranden til slutt!
Dett er fra innsiden av vaart "blaae hi"! Paa stranden er dette den eneste lösningen ( sammen med faktor 50 saaklart!!) naar man har med smaa barn. Og vi er bare paa stranden paa morgenen. Som i morges, fra 10-12. Ambisjonen var 08-10, men det er mye frem og tilbake med smaa barn för man kommer seg ut dören!!
Helt utrolig hvordan barn ELSKER strand og sand og vann:) Marcus var som en rakett og löp frem og tilbake paa stranden hele tiden. Jeg forsökte saa godt jeg kunne aa fölge etter.
Da det var dags for aa gaa hjem maatte jeg löpe en halv strandmil for aa faa tak paa han, lille rakkern vaar!

Pga alt bilkröll fikk Salva kjöre taxi til Banyoles og vi andre kjörte med bestemor+ bestefar i min svogers bil... Skjönn seg paa dette den som kan. Jeg forstaar det kan virke forvirrende. Vi HAR vaar egen bil altsaa, men den var som sagt utsatt for en liten ulykke forleden, og dessuten mangler den bilbelter bak saa naar vi skal paa tur med ungene laaner vil altsaa bil av svigerfar. I dag maatte han derimot laane bil av min svoger ettersom vi hadde hans, haha! For et surr!
Naa skal jeg se paa MJ-minnekonsert og hoppe i bingen etterpaa!
Ha en god natt alle sammen!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails