torsdag 23. juli 2009

Bokanbefaling.

Jeg vil anbefale boken "Heia mamma" som jeg fikk av et par venninner da jeg fylte 30 for et par aar siden. Den skildrer graviditet, födsel og livet i smaabarnsfamilien med mye humor, litt desperasjon og stor kjärlighet.
Den er skrevet av Anne Lindmo og Helle Vaagland.

Et lite sitat fra boken:
Helle: "Hender det at du angrer paa at du fikk barn?"
Anne: "Aldri. Det maatte i saafall vaere den ene gangen da jeg spiste en klatt baesj som satt fast paa haandbaken min. Jeg trodde det var peanutsmör..."

Hehe:)

Det minner litt om denne episoden jeg hadde her forleden:
Jeg tar opp Adrià fra lekematten sin da han graater og virker litt misfornöyd. Holder han i supermannstilling paa armen da jeg plutselig begynner aa ane at det lukter litt babybaesj. Ettersom jeg allerede prater med min mann og ser paa han mens jeg prater, bare löfter jeg Herr Adriansens rompestump fint opp til ansiktet för jeg stikker nesen godt nedi for aa sjekke om mine mistanker har rötter i virkeligheten. Det er da jeg kjenner det... Den ekle fornemmelsen av at jeg har noe vaatt og rart paa leppen og nedover hele hakepartiet... Jeg ser opp paa min mann og han bare hyler og sier aaeeesj og deretter hhehehehhehe! Ja, nettopp! Halve ansiktet er dekket med gul baesj og alle haarene paa kroppen reiser seg og jeg har mest lyst aa kaste opp...
Fy flate saa ekkelt...
Det fikk meg til aa tenke paa filmen Slumdog Millionaire som vi saa igaar. Jamal som er innesperret paa utedoen og eneste utvei er ved aa hoppe ned i baesjen og deretter ta seg ut... Halleluja, jeg hadde heller dödd...
Forresten sovnet jeg midtveis i filmen... Det er standard prosedyre her i heimen. Jeg sovner mens mannen staalsetter seg og ALLTID klarer aa fölge med tilslutt. Uansett har jeg gullfiskhukommelse saa det skader ikke aa begynner fra begynnelsen av igjen til helgen...
Haaper alle har en fin dag!

Et lite bilde av Herr Adriansen naar han hviler formiddagslur... Slik man ikke skulle trodd det gikk an aa sove...!
Meg og stortrollet i Port de la Selva forrige helg:)

2 kommentarer:

Vigdis sa...

Så nydelig han er når han sover!

Inger-Lise sa...

He he... for en "herlig" historie! Heldigvis kan man ikke annet enn å le av det i ettertid. :-)
Takk for anbefalingen av boken, tror jammen meg jeg skal ønske meg den boken til bursdagen min!
Skjønner dere har det litt varmt der nede for tiden. Det er kjedelig med regn, men det er ikke mye bedre med hetebølge. En ting er for oss voksne som kan tilpasse oss det ene eller det andre, men for barna er begge deler vanskelig! Hang in there, det blir sikkert snart bedre! ;)
Ha en strålende dag! Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails