fredag 17. juli 2009

Et gjesteinnlegg:)

Jeg har veart saa heldig aa faa legge inn et gjesteinnlegg paa denne fine bloggen. Saa her kommer en liten oppsummering av vaart besok hos Heidi og Salva saa langt.
Jeg og Elisabet kom frem til Banyoles etter en haarreisende tur paa motorveien i 120 km/timen. Vi fant frem paa ren hell og lykke, samt mine vage minner etter mitt forrige besok for to aar siden. Vi var sultne og slitne etter turen, men flotte verter som de er disket de opp med deilige sandwicher med deilige spanske skinker tilbredt paa ekte Spansk vis. Vi ble ogsaa introdusert til drinken, Sandy, som er ol og sitronbrus, deilig:) Etter en sen lunsj gikk vi tur rundt i Banyoles. Det var nydelig solnedgang ved innsjoen og vi endte omvisningen med en leskende drikk ved Placa Major. Det var fasinerende aa se hvordan dette ´torget´fungerer som en sosial samlingsplass for baade vokse og barn. Veldig koselig og veldig lite norsk!
Middagen tok vi hjemme hos Heidi og Salva hvor Salva disket opp med deilig Spansk omelett, Tortilla. Og med rodvin i glaset ble det en riktig hyggelig kveld med mye latter. Jeg og Elisabet kom med roverhistorier fra vaare singel liv uten mann og barn, til Heidis store glede:)

Naa har vi spist deilig frokost og pakket kofferten for aa dra til feriehuset i Palau. Planene for dagen er aa dra til forskjellige flotte steder her i Nord Spania og ta kvelden ved huset i Palau. I morgen er det meldt knallsol saa da skal vi bli rode og fine paa stranden:) Det er deilig aa vaere Norsk i Spania, det er det naa ingen tvil om!!!!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails