tirsdag 21. juli 2009

CamperVan-ferie?!

I dag har vi blitt litt bedre kjent med et engelsk koselig par med to barn som bor her i Banyoles. Vi har möttes et par ganger för og i dag kom de for aa tilbringe ettermiddagen med oss ved bassenget vaart. För vi stakk ned ble det mellommaaltid med Toro's vafler og det ble en Hit saaklart;) Thanx Toro! Det er jo saaklart ikke aa faa tak i her...uhuu. Mine foreldre hadde med 5 poser sist de var paa besök!!
Vaare venner fortalte om bryllupsreisen sin for noen aar siden da de kjörte rundt i en Campervan langs hele spanske kysten! Saa smart og sjarmerende maate aa reise paa syns jeg! Saa kan man stoppe akkurat der man vil, lage mat og sove gjör man i bilen! Total frihet med andre ord!

Jeg begynte aa google paa Campervan og kom over kule bilder av det klassiske stil(bil)ikonet Campervan fra Volkswagen:
Aaaaah, jeg faar bare saa lyst aa flytte inn med én gang:) Min lille familie og meg paa kjöretur med en slik hadde jo bare vaert drömmen! Cruise avgaarde i vaar herlige Campervan mens vi synger og prater om alt og ingenting, fulle av forventning til hva som venter rundt neste sving. Og er det noe fint der, ja saa bare stopper vi og utforsker og camper over natten.
Jeg skulle selv stekt spanske omeletter paa mini-kjökkenet mens guttene fanger sommerfulger og samler biller paa glass.
Jeg skulle servert dem mat paa smaa plasttallerkner og det skulle smakt alledeles utmerket, for det gjör det uansett naar man har vaert paa eventyr hele dagen og er trötte og sultne paa kvelden. Saa skulle vi sittet i döraapningen og sett paa stjernene og fortalt eventyr helt til to smaatroll sakte men sikkert glir inn i drömmeland. Da skulle jeg og Salva ha fortsatt kvelden med öl i smaa rosa plastglass og pratet om livet:) Helt til det er paa tide aa krype opp i en liten miniseng og sove sött sin minisövn (for det er sikkert det det blir naar man sover 4 stk paa faa kvm...)
Aaaaaah, jeg vil ha en, jeg vil ha en naa!!!
Neste aar tror jeg bestemt at dette blir vaar maate aa feriere paa. Selv om vi verken er surfere eller hippier tror jeg absolutt vi kunne kledd en slik bil!!
Noen som har erfaring?

2 kommentarer:

Vigdis sa...

Jeg har aldri vurdert det, så har ingen erfaring. Men du får iallefall drømmen om det til å høres helt fantastisk ut!

Fru Lindstad (tidl.Lindmussen) sa...

Så søt og sjarmerende bil. Jeg har en venninne hvor mannen nettopp har kjøpt en slik bo-bil variant. Men det var ingen hit. Liten plass, fuktig når det regner og trangt med en liten krabat som bare vil krabbe og utforske.. Så de kommer til å selge sin etter bare å ha hatt den i 1,5 år... Men kanskje det kan være artig når barna blir litt større - eller når mann blir veldig voksen og barna flytter ut.. Så kan mor og far farte land og strand rundt og "leva livet"!?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails