fredag 10. juli 2009

Straks fest i barnehagen!

Jeg er saa fornöyd med mitt bidrag til barnehagefesten i dag. Jeg har laget konfektkake som jeg ser for meg blir til de voksne og sitronmuffins med glasur og nonstop oppaa til barna. Har til og med tatt bilde av godsakene og skal legge ut bildet litt senere. Jeg NÖT virkelig aa bake i dag! Alt gikk saa utrolig bra og muffinsene ble saa saftige og kaken ogsaa myk inni, typ brownie! 
(Sist gang jeg hadde mine to studenter her paa engelskundervisning laget vi muffins paa engelsk; dvs alle instruksjoner ble gitt paa engelsk:) De var happy baade over aa ha laert seg aa bake muffins og laere engelsk samtidig!).
Jeg var imidlertid dritredd for at Salva skulle snuble da han bar brettet med godsaker bort hit til svigers... Men jeg regnet med at han har brukt opp ulykkeskvoten sin for i dag (les innlegg om bilkraesj...) og at det nok var tryggest han bar brettet!

Ellers er jeg er jo litt saann Nigella Lawson naar jeg baker da;) Fingrene gaar jevnt nedi massen og jeg maa jo prövesmake paa det jeg skal servere. Men jeg vasker meg paa hendene mellom hver gang, jaja!
Kjolen er jeg imidlertid mer redd for skal rakne og at jeg blir staaende i bare stringen der midt blant alle barn og foreldre... Kan man egentlig stole paa en 8Euros kjole??
Well, time will tell!
Naa er det dags for avgang herfra, CIAO!!

1 kommentar:

Vigdis sa...

Mmmh! Gleder meg til bilde, og lykke til med kjolen :)

Her har det vært en litt slotsom dag, med ei veldig våken og selskapsyk prinsesse... Er jo koselig og, men har ikke fått gjort så mye annet ;)

Min kjære hadde også en dårlig start på dagen. Han skulle være på butikken kl 5, for å få gjort masse før den åpnet kl 8. Han hadde slått av vekkerklokka, og våknet da jeg vekte han kl halv sju... (takk prinsessa fopr at du våknet da) Han føk som en pil ut på badet, for så å finne ut at det ikke var vann i huset! Aaargh, dumme kommunen som ikke varsler om sånt! Så det endte med at jeg dro til mamma og pappa for å dusje før den første luren til prinsessa... en noe slitsom start på dagen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails