onsdag 1. juli 2009

Dagens shopping + pinlige opplevelse...

Naa er vi helt klare KLARE for beach-sesongen!
Dro til Decathlon etter henting i barnehage og handlet inn strandtelt til ungene + UV-drakt til Marcus! Dette maa til da solen er knallsterk.
I teltet kan man söke skygge og om man vil, ta seg en liten höneblund! Tror dette kan bli en suksess maalt opp mot solparasoll som vi har brukt tidligere. Har ikke vaert helt fornöyd da den hadde en tendens til aa bikke over at det minste vindkast. Vil jo nödig at guttene mine skal faa parasoll i hodet...

Ble ogsaa en tur paa store supermarkedet i Girona. Der hadde jeg en heller pinlig opplevelse.
Jeg saa at M maatte tisse og tok han med paa toalettet. Da vi kom dit fikk han vegring og ville heller holde seg. Jeg maatte uansett tisse saa jeg satte meg ned.
Mens jeg sitter der fikler M med dören og faar opp laasen... Aapner dören og stikker ut og stiller seg fint opp i den store dörglötten han naa har laget... Hjelp! Der sitter jeg altsaa i glaningen for alle kunder som strömmer inn og ut av butikken! Niiiiiiiice;) Det ble ny personlig rekord i övelsen "tissing + paakledning i offentlig beskuelse". Jepp, det er mangt man skal igjennom som mama gitt.
Dette slaar den dagen M og jeg var paa Plaça Major og M fikk öye paa en gammel mann med et saerdeles usedvanlig utseende, han saa rett og slett ut som trollet i "Askeladden som kappaat med trollet". Og saa peker han paa mannen naar han staar ca 1 meter unna og sier; mamma, se paa den mannen da..." Og saa ser han litt saann undrende ut og venter at jeg skal si noe... Husker ikke hva jeg sa jeg. Ble ganske satt ut for aa si det saann.

Gudskjelov at vi snakker et annet spraak. Mange kjipe slike situasjoner kan kanksje unngaas paa den maaten!

Her er den smarte t-shirten vi kjöpte for 7 euro til M. Den tar baade UVA og UVB-straaler!!
M fikk saa lyst paa denne sparkesykkelen, men den var litt vanskelig aa haandtere for öyeblikket. Han satte den saa fint fra seg naar jeg sa vi skulle gaa. T-shirten derimot fikk jeg ikke av igjen för vi kom oss til kassen! Lille stabeistet;)

2 kommentarer:

Vigdis sa...

Haha... Jeg føler med deg!

Vet du om Decathlon har nettbutikk? Vi shoppet en del der i Barcelona, og jeg kunne gjerne tenkt meg mer derfra...

Bine sa...

Oisann, hehehe! En skikkelig flau hendelse der ja :-p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails