onsdag 28. januar 2009

Lykke!


"Mange forsømmer den lille lykken mens de forgjeves venter på den store".

I dag har jeg en litt troett dag... kanskje det kommer av at jeg tok meg litt ut paa den pulsturen i gaar... Hmm, jeg vil jo saa gjerne vaere effektiv og gjoere ting like fort og kjapt som foer, men kroppen begynner naa aa sette en stopper for det. I natt vaaknet jeg av smerter i magen og at magen var helt hard, lurte paa om ting var paa gang alldeles for tidlig, men det gav seg heldigvis ganske fort! Ja, jeg lengter til den titter ut, men det er dog best at den holder seg inni magen en stund til! Vet ikke hvordan jeg skulle haandtert en liten bylt paa bare 2 kg!
Har vaert Salva som har gaatt i bresjen for henting i barnehage, shopping paa marked (6 kg frukt kom han hjem med!), matlaging og levering igjen i barnehage:) Saa deilig! Jeg har bare vaert paa biblioteket, laant 2 nye boeker, lagt paa sofaen og lest + sovet! Hvilken luksus!

Her har vi spist kikerter til forrett med olje og balsamicoeddik og vaarloek (hoeres rart ut, ikke sant?? Jeg tenkte det samme for 2 aar siden, men naa er jeg en fan!) og entrecoter til hovedrett! Jeg behoever JERN saa da er det bra aa spise kjoett!

Har mimret litt i dag fra bryllupet vaart for snart 2 aar siden, det var slik en fantastisk dag som DERE venner og familie var med aa gjoere uforglemmelig!! Jeg vil alltid huske den lykkefoelelse jeg hadde da og som fremdeles fins i meg hver dag jeg vaakner med Salva ved min side og ikke minst lille Marcus! Ikke alle dager er bare gull, men det er slik med lykke at det oppleves som smaa, korte oyeblikk og det er nettopp disse oyeblikk som er verdt aa huske paa naar dagen er over. Det er alltids nok av kjipe oyeblikk, men dersom vi fokuserer paa de positive vil det gi oss saa mye mer energi og overskudd og ikke minst livsglede! Saa til dere: naar dagen er over, proev aa huske alt det bra som har skjedd og legg fokus her. Saa vaakner dere som lykkelige mennesker dagen etter!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails