torsdag 16. april 2009

En heftig ettermiddag!

Naa har vi nettopp hatt besoek av 3 gutter fra Holland med mammane deres! Veldig kos med guttebesoek! Vi er virkelig en gjeng mammaer her med bare guttebarn:).
Saa det er oss og "gutta boys"!
Det var ikke akkurat hverdagskost for meg aa faa saa mange hjem paa besoek og knapt har vi hatt saa mange barn hjemme hos oss paa én gang... Hoeres kanksje rart ut, men her i Banyoles er det ikke like vanlig aa henge ut hos hverandre som det er i Norge. Man leker mye ute og dessuten slutter skole og barnehage sent saa det er ikke saa mye tid til overs.
Iallefall, her skulle det bakes banan-og-sjokolademuffins og lages jordbaersmoothie akkurat i det besoeket kom... Jeg var troett i dag og kom dermed litt sent i gang med bakingen... Men det gikk da bra, jeg har ganske bra simultankapasitet og klarte aa lage muffins og holde igang en samtale paa samme tid! Det skal sies at muffinsene stod pittelitt for lenge i ovnen og ble en smule toerre, men fikk "GODKJENT" av mammaene som syns det var bra gjort aa stille med hjemmebakt:) Smoothisen gikk ned blant barna og hos meg, mens de andre mammaene som er endel eldre enn meg gikk for voksendrikken te!
Da barna er i den alderen at det skal vennes av med bleie ble det saaklart endel uhell; 1 baesj gikk i buksa, da den buksa var bytta kom det tiss og det ble byttet til siste paret med rene bukser... Saa var det bare aa krysse fingrene for at det ikke skulle komme mer!!
Saa ville Marcus baesje paa do'n men dit rakk vi desverre ikke saa den gikk i bleien gitt! Men vi er glade for den positive innstillingen til aa faktisk ville gaa paa do! BRA Marcus:)
I all lekingen ble lille Adrià nesten glemt litt bort og ingen fikk med seg at den lille bleien hans faktisk var fylt til randen av diverse saker og ting... saa etter at jeg endelig fikk byttet paa han maatte jeg til med flekkfjerner i vippestolen hans og stolen staar naa ute paa balkongen til toerk:)
Marcus ville absolutt spise sin muffins i den der gaastolen som han aldri ville bruke naar han skulle laere aa gaa, men som naa har blitt kjempepopulaer (!) og gjett om ikke den bare var full av sjokoladeflekker da han steg utav den etter aa ha hivd i seg muffinsen... argh! Saa frem med flekkfjerner'n igjen:)
Naa som nesten alle barna hadde hatt sine "uhell" var det sistemann ut.... Han klarte aa velte smoothieskoppen slik at alt rant utover gensern og ned paa gulvet... Han ble saa flau og satte i aa graate stakkar. Vi forsoekte aa troeste og si at det ikke gjorde noe, men han var saa flau stakkar!
Han skulle faa laane genser av M, men da han er 1 aar eldre var jo det glemmesak saa han spradet rundt her i morgenkaapen sin som han hadde brukt paa svoemmetreningen istedenfor genser;)
Selv om det var veldig koselig med besoek ettersom jeg fikk voksenpratet litt med de andre mammane innimellom alle ting som skjedde var det litt godt naar besoeket takket for seg! Foroevrig har vi avtalt aa treffes snart igjen for en kaffedate vel aa merke uten barn;)

Lille Adrià fikk pupp etter at de hadde gaatt og jeg kunne puste ut litt i sofaen. Det var bare det at akkurat da mens jeg satt der og ammet at Marcus fant paa at han skulle klatre litt paa tv'en... og vips gikk han i gulvet med et brak og hyl og skrik og huttetu igjen...!
Da var det bare aa legge A i sofaen og komme til unnsetning saa fort som bare rakker'n. Ingen kutt i leppen eller brukne ben, bare en litt foskrekket Marcus som fikk seg en stoekk. Etter dette ble det rett i tannpussingen og i loppekassen. Tror vi alle som en hadde faatt nok av denne dagen ja!
Naa ligger A som et slakt i sofaen, jeg som et slakt foran datan og Salva er av meg utnevnt til kveldens kokk:)
Haaper alle har hatt en fin ettermiddag/kveld. For min del er jeg glad den snart er over;)

1 kommentar:

-mariann- sa...

Ble nesten svett jeg av dette innlegget, skikkelig TURBO ettermiddag!! Håper heimen er litt lugnere idag :-) Her er formen veldig mye bedre... takk og lov, og sola skinner fra nesten skyfri himmel. Dette lover godt foran helgen. Bestiller helt frisk kropp til i morgen, så jeg kan komme meg ut. Og så utrolig stor og god A har blitt... Emilie var bare 3.6 på kjøkkenvekten igår (med klær) men det tror jeg ikke helt stemmer. Hun har vokst mye syns jeg... men det får vi jo vite på kontrollen. Ønsker deg og dine en flott helg. Stor klem fra solfyllte Oslo.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails