tirsdag 28. april 2009

Pepperkakeformene ble redningen i dag...

I dag ble det restaurantbesoek for meg og min kjaere saaklart! Det var luksus aa ha en sovende A i vognen de 2 timene vi var der, det kom bare et par grynt men saa sluknet han igjen. Takk A for at vi fikk ha litt alenetid paa denne litt spesielle dagen!
Det ble et glass roedt til maten, mmmmm....! Godt var det ja!
Og vegetarisk crêpes (det skal jeg lage hjemme en gang; pannekake med groennsaksfyll og med ost paa toppen, gratinert i ovnen), deretter grillet tunfisk og sjokoladekake til dessert:)

I ettermiddag har det regnet, regnet og atter regnet... Spansk vaar er ofte slik... Saa det har vaert innedag med Marcus. Vi er jo vanligvis paa farten etter barnehagen og leker som vanlig ute foer vi setter nesen hjemover. Saa i dag ble det mange timer aa slaa ihjel her hjemme og det er jo litt uvanlig kost. Saa det har vaert litt spenninger her mellom oss kan man si. Var ikke saa lett aa akseptere at mamma maatte amme en sulten A, og kosingen med lillebror hadde en litt aggresiv ladning i dag...; typ legge haanden litt hardt over ansiktet. Lurer paa hvor mange ganger jeg har sagt NEI i ettermiddag. Og naar man i tillegg er ganske sliten mama er det like foer begeret renner over naar en liten klumsete 2-aaring klarer aa velte melkeglasset og tegnestifter og annet i naermeste omkrets blir melkebloett... Det er da jeg proever aa vaere litt "buddhist" i det hele og forsoeker bevare roen og tenke at jeg sikkert kan laere noe positivt av denne situasjonen. I dette tilfellet blir det aa bare tillate spising og drikking ved kjoekkenbordet, ikke ved lekebordet med alle ting og tang...
Saa da det var tid for kveldsmat kom jeg paa tipset fra Foreldremanualen om aa bruke pepperkakeformene for aa lage morsomme figurer av skivene... Det kunne kanskje bli redningen paa vaar ettermiddag? JA, det ble nemlig det!
Marcus syns dette var kjempemoro, nemlig aa spise hodet, og foten og en fot til til den utstukkede mannen:) Og eplebitene i stjerneform glei ned de ogsaa!
Saa var vi ivertfall to gode venner som sa natta til hverandre og susset og klemte foer lyset ble slukket paa min skatts soverom. Puh, ettermiddagen sitter naa i ryggen kjennes det som... Blir nok aa bestille massage i kveld av min kjaere...



"Mamma, se da! Jeg har spist hodet..."

1 kommentar:

Anette {foreldremanualen} sa...

He he, så bra at det funket! ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails