onsdag 8. april 2009

Paaskehilsen til alle fra Spania; bones vacances setmana santa!

Heisann alle norske paaskekyllinger som naa sikkert er godt innstallert i hytter paa fjellet med kjoekkenskapet fullt av kvikklunch, sjokoladeegg og annet snacks...! Her kommer en liten paaskehilsen fra Banyoles! Her har vi rukket aa bli litt paaskesyke da, denne gangen er det Adrià
som har nesen full av snoerr og er litt pjusk stakkars liten. Men det gaar da ganske bra likevel:) Det er mest merkbart paa natten da han ligger flatt at pusten blir litt saann heseblesende... Men jeg har tatt meg godt av han og gitt han troestemaaltid litt oftere enn vanlig, og tom gitt han brystmelk i nesen! Det loeste opp snoerret slik at vi fikk tatt det ut, og det hjelp saaklart:)
Siden vaeret er litt saann bob-bob i dag; dvs overskyet og litt regn i luften har han hatt paa seg lue baade inne og ute. Den er i god ull og dekker godt over oerene.

Naa holder min kjaere mann paa aa steke dagens lunch... Jeg var meget skeptisk da han kom hjem her for litt siden og viste opp en boks med det som for meg saa ut som smaa larver i saann gjennomskinnelig farge (olala!!),...! Forresten saa har han faktisk spist stekte larver da han var i regnskogen i Peru (caterpillars...)
Han ble saa skuffet da han saa reaksjonen min for dette er jo en delikatesse:) Jeg sa til han at jeg ikke ville ha noe med de der soelvormene aa gjoere foer de er velstekte og godluktende. Da skal jeg heller proeve aa glemme at det er HELE smaa fisker jeg spiser...! Det er faktisk fisker og IKKE ormer;)
Naa tok jeg nettopp et bilde av det... Check it out: (noen ganger er det vanskelig aa vaere 100% open-minded..., men jeg skal gjoere mitt beste).
Til dessert skal vi uansett ha jordbaer og DET gleder jeg meg aller mest til.
Naa sier han at maten er klar saa da er det best aa gaa til bords...
Wish me luck! Hehe:)

Update: Naa har jeg nettopp tvunget i meg noen faa soelvormer... Det var hardt aa innse at jeg maatte kaste inn haandkleet da min kjaere faktisk hadde tilberedt dette med stor iger... Men det var bare litt for vanskelig aa nyte noe som for meg ikke er helt forenlig med aa putte i munnen. Hadde jeg vaert dritfull og med taakesyn og sulten som en ulv kunne det kanksje gaatt ned, men i min nyktre tilstand ble dette 11 i vanskelighetsgrad paa en skala fra 1-10.. Sorry kjaere, jeg skal gjoere det godt igjen med aa spise opp all pastacarbonara du lager neste gang for den er FANTASTISK:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails