torsdag 19. februar 2009

Afternoon tea og litt tanker rundt foedsel:)

I dag har jeg en rolig ettermiddag ettersom bestefar skal hente Marcus i barnehagen! Og jeg skal paa gravidtrening om en god time:) Tror det blir en foedselshistorie i dag! Det har liksom blitt en tradisjon at de som har foedt kommer innom med barnet saa fort de kan etter foedsel og forklarer hvordan opplevelsen har vaert! Og det er jo like spennende aa hoere hver gang! Og alle er saaklart veldig ivirge lyttere siden det snart er vaar tur!
Jeg tror jeg er nestemann paa listen naa dersom ting gaar som de skal...! Av de siste som har foedt har flesteparten foedt naturlig. Ikke det at det er noe press eller saa paa at det maa skje naturlig, men det er jo liksom litt det vi trener for da! Jeg mener; vi trener innfor foedsel (for at den skal kunne foregaa saa naturlig som mulig) men uansett kommer treningen godt med til gjenoppbyggingen av kroppen etterpaa og ikke minst alle tunge loeft som foelger med aa faa barn.
Jeg forsoeker aa tenke at det ikke skal vaere noen prestige i det aa foede. Det viktigste er at jeg og barnet har det bra og ikke MAATEN barnet blir foedt paa... Sist gang maatte jeg ha epidural og akupunktur og jeg sitter igjen med bare gode minner fra den foedselen. Den kunne saaklart ha vaert litt kortere... (40 timer!), men det viktigste for meg naa i ettertid er at jeg sitter igjen med en god mestringsfoelelse til tross for epidural og at jeg mest gleder meg til aa gaa gjennom en foedsel til:) Har jo glemt litt hvor vondt det egentlig gjorde da... ! Kroppen gjoer et stykke FANTASTISK arbeide og jeg haaper jeg klarer aa la den gjoere det uten aa stritte imot naar det gjoer som vondest. Det er jo lett for aa knyte seg/anspenne seg naar det er som verst. Uansett har kroppen bestemt at babyen skal ut og da er det best aa spille paa lag med kroppen sin; puste som best man kan og tenke positivt:) Det er jo en "konstruktiv" smerte naar alt kommer til alt! Man faar treffe sitt barn og det er et slikt unikt og utrolig stort oyeblikk som man straks kjenner at det var verdt alt bryet med!!
Jeg gleder meg til aa treffe deg lillevenn:) Bli kjent med deg og kjenne den deilige nyfoedtlukten:)
Ennaa har vi ikke bestemt oss 100% for navnet ditt, men vi har to sterke kandidater! Venter til vi ser ansiktet ditt tenker jeg!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails