tirsdag 24. februar 2009

Unisexmote etterlyses!


Har vaert en tur i Girona i dag og skulle hovedsaklig se etter klaer til M. Men saa skuffet jeg blir over aa se utvalget til gutter sammenlignet med jentenes utvalg. Fy soeren... det er urettferdig. Jeg skjoenner jo at det fins mye stoerre muligheter for jenter ettersom de kan bruke skjoert, kjoler, bukser og gud vet hva. Det jeg derimot ikke skjoenner er hvorfor moten maa vaere saa forbaska jentete/guttete. Som f.eks da jeg var paa barneavdelingen til Zara. Der hadde de mange fine, tynne joggebukser til barn i mange forskjellige farger til en billig penge... Men tror du ikke de var merket med enten hjerte eller sommerfugl eller annet jentete motiv????? Usj, saa irriterende.
Og i gutteavdelingen var det bare 1 type joggebukse som var dyrere enn jentene sine. Hvorfor kan man ikke bare lage enkle klaer i unisexfarger som funker baade for gutt og jente? Hvor mye bryr en liten unge seg om klaer naar de er 2 aar??? Jeg syns vertfall det er gale om de har en sterk mening om hva de har paa seg naar de er saa smaa. Men regner med det er foreldrene som sender signaler til dem i saa fall. Det ble altsaa ingenting med hjem til M i dag, men derimot en liten svart bolero til meg fra H&M. Den fikk jeg paa salg til 5,95Euro saa er fornoyd med dagens fangst i alle fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er så utrolig enig med deg! Jeg har alltid irritert meg over at det er så sterkt skille på kjønn i klesveien for barn. Selv tenker jeg at dersom jeg finner en fin bukse med hjerter eller sommerfugler på til mitt barn kjøper jeg den gjerne selv om jeg har en gutt. Det samme med lyseblå body til nyfødte jentebabyer. Hva så? Jeg vil ikke plassere mine barn i en bås som forteller han/hun hvordan gutter/jenter skal kle seg og oppføre seg.

★ Heidi ★ sa...

Ja, egentlig har du et poeng...! Jeg kunne saaklart kjoept den buksen med hjertet paa likevel... Men jeg var liksom litt irritert og ikke helt i shoppinghumoer paa grunn av dette!
Uansett, med en litt lang genser er det jo ingen som ser hjertet/sommerfuglen likevel!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails