fredag 6. februar 2009

Planet Motherhood!


Problemer med nettet hjemme saa da ble det en tur paa kafe og saa paa biblio med dataen for der har de traadloest:)
Leste nettopp i "Quo", (et spansk magasin) om et barns foerste 60 min!
Foerst og fremst var det nydelige bilder av beibier (det er ikke vaar beibi, nei!); ingen retusjering eller make-up der nei, bare "pure babies"... De er jo saa herlige:)


Der stod det at fra foerste stund er ALLE sanser aktivert, spesielt foele og luktesansen som hjelper dem med aa finne veien til brystet. Men ogsaa hoersel og syn, men sistnevnte helst paa 20-25 cm avstand, da for aa kunne se et ansikt klart. Dette er nettopp avstand mellom mor og barn da beibi ammer; fiffig ikke sant??!!!
Dersom et barn legges paa mors bryst etter foedsel vil praktisk talt 100% av dem instinktivt finne veien til mors bryst og suge riktig av brystet mellom 90-120 min etter foedsel! Naturen er FASCINERENDE:)

Som dere ser er jeg ganske inni mammaboblen om dagen! Selv kaller jeg boblen "Planet Motherhood!". Skulle oenske jeg hadde noen av dere gode venninner rundt meg til aa trekke meg ut av boblen...! Gi beskjed om det blir for mye mammamas paa bloggen...

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails