fredag 20. februar 2009

En bestemt gutt ved navn Marcus!

I dag var det jo karneval i barnehagen og jeg som de siste dagene har jobbet med trollmannkostymet til Marcus hadde litt forventninger til dagen i dag:) Men, Marcus ville det annerledes. Han er en bestemt liten krabat som ikke lar seg plukke paa nesen, og ennaa mindre la noen kle paa han rare klaer og hatt i rar fasong... Og ansiktssminken skulle han staa for selv...! Jeg fikk saavidt laget en stjerne paa ene kinnet foer han gikk loes paa fargestiftene selv og malte streker i alle farger paa kryss og tvers i ansiktet...! Da han etterpaa saa seg selv i speilet uttalte han et loevebroel og jeg skjoente at det var et totalt feiltrinn aa ville kle han opp som trollmann... Barn paa den alderen skjoenner jo ikke saa mye av hva en trollmann er, derimot er de veldig oppdatert paa dyr og deres oppfoersel og lyder:) Saa det blir noe aa huske til neste karneval! I barnehagen var det komplett umulig aa faa paa han trollmannkappen og hatten til tross for at alle de andre var utkledd! Han er virkelig et lite stabeist:)
Bestefaren hans var saa stolt av han da jeg fortalte at han hadde satt seg paa bakbeina! Det mente han bare viste sterk personlighet og det er jo bare positivt! Jeg kunne ikke vaert mer ENIG, hehe! Det er bra med sterk personlighet og noe jeg setter pris paa og vil oppfordre til, samtidig som det er noe vi maa behandle med kloekt og varsomhet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som en bra og bestemt liten herremann, hihi. Løvetrollmann ble han vel nesten da :-)
Svar: Det er foreldrene til kjetil som bygger, så vi er bare heldige som får være med på lasset.. Men det blir råfint med mye store vinduer og lys og utsikt... billig sommerferie for småbarnsforeldre. Får bare håpe skandinavia får en fin sommer. Nå har vi frysen full av kylling og karbonadedeig osv, så veldig klare for barsel. God fredagslørdag selv og ble fristet til noen sjokoladecroissanter: selv-) Klem... Ps: vet ikke hva Una abraçada:) betyr...

Fru Lindstad (tidl.Lindmussen) sa...

Ikke alltid lett å formidle hva som er søtt, morsomt eller fint til en liten bestemt gutt nei! Jeg har en på 3 selv og han er veldig løvebrøl også!

Jeg ser du skal ha nr 2 i mars - jeg også! 22.mars er terminen! Vet dere hva dere får?

Hilsen Lindmussen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails