tirsdag 17. februar 2009

Gulrotkake!

Ettersom det er Salvas 33-aarsdag i morgen tenkte jeg slaa til med gulrotkake! Dvs jeg tenkte aa lage halv porsjon og heller ta dem i muffinsformer:) Like greit, saa slipper vi aa ha saa masse kake i huset naar jeg har litt vanskeligheter med aa styre meg...! Saa da blir det til frokost i morgen naar vi alle 3 kan vaere sammen:)
Nam, gleder meg allerede!


Oppskrift paa gulrotkake!

Ingredienser:
4 egg
3 dl sukker
piskes til eggedosis

3 dl hvetemel
2ts kanel
2 ts bakepulver
1ts vaniljesukker
1,5 dl olje
5 dl revet gulrot

Ostekrem:
300 g Philadelphiaost
2 dl melis
Saft av 1/4 sitron

Fremgangsmåte: Visp eggedosis, bland i det tørre og røres jevnt.
Til slutt tilsettes olje og gulrot.
Stekes ved 180 grader i ca. 40 minutter.

Ostekremen has på avkjølt kake til slutt

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Heidi! Sitter och läser din blogg på jobbet :) Tänk att du snart ska få barn nr 2. Så roligt! Jag tänker på er och hoppas ni har det bra. Många kramar från Anna Johansson Grahn i Sthlm!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails